Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /storage/content/08/132308/ast-ss.se/public_html/db.php on line 6 Jeff, de flesta bodybuilders, precis som du verkar inte äta så mycket frukt. Varför det? Ja | AST Sports Science
Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /storage/content/08/132308/ast-ss.se/public_html/db.php on line 6

Jeff, de flesta bodybuilders, precis som du verkar inte äta så mycket frukt. Varför det? Jag har alltid trott att frukt är en bra källa för kolhydrater. Det andra, vilket näringsförhållande mellan kolhydrat/protein/fett äter du, vad skulle du rekommendera?


Av Jeff Willet

2016-04-25

Kategori: Frågor/Svar

Frukt är en bra källa för kolhydrater och en nyttig också. Anledningen till att jag inte äter frukt är eftersom jag måste hålla ett öga på det totala antalet kalorier jag äter per dag. Frukt innehåller en hel del kalorier i relation till volymen mat.Om du inte är försiktig med kalorierna från frukt så kan du lägga på dig eftersom. Till exempel, 1 medelstor banan innehåller ungefär 105 kalorier. Du vet att en vanlig banan går ner ganska lätt. Om du sedan tar 2, 3 eller fler under dagen då kan du se att kalorierna börjar klättra ganska bra uppåt.

Jag tar hellre mina kolhydrater från komplexa kolhydratskällor som tex havregryn vilket tar längre tid att omvandla till socker och det fyller mig mer. Plus att det är enklare att mäta exakt hur mycket du får i dig. Storleken på frukten varierar, också kaloriinnehållet. En halv kopp havregryn är 150 kalorier oavsett märke etc.

Jag äter en hel del grönsaker eftersom jag kan äta stora mängder utan att få i mig så mycket kalorier.

Det är inga problem med att äta frukt om du kollar hur många kalorier du får i dig.

Som du kan se kommer en stor del från protein eftersom det är det viktigaste näringsämnet som behövs för att få resultat av tung Max-OT-träning.

Tillbaka