Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /storage/content/08/132308/ast-ss.se/public_html/db.php on line 6 | AST Sports Science
Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /storage/content/08/132308/ast-ss.se/public_html/db.php on line 6


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

0000-00-00

Kategori: Frågor/Svar

Ämnet Alfa liponsyra (R-ALA) har i studier visat sig bidra till bättre blodsockermetabolism. (en viktig aspekt för insulinfunktionen i kroppen) och också kunna förbättra upptaget av kreatin. R-ALA är också en föregångare till glutation, en kraftfull antioxidant som hjälper till att fördröja uttröttning och bidra till mer muskelmassa. För att vara helt ärlig så finns det inte många produkter just nu som har så många forskningsstudier bakom sig som R-ALA.

På grund av alla dessa fördelar skulle jag vilja påstå att R-ALA borde vara en del av en hardcore-tränares kosttillskott.

Ref Nature Med 13: 2004

Tillbaka


Av AST Sports Science

2014-11-25

Kategori: Frågor/Svar

Regel nummer ett - bli inte frustrerad. Tro det eller ej, biceps är en tuff muskel att klämma ut tillväxt i. Du är inte ensam. Du förstår, inte olikt dina vader och magmuskler, så använder du din biceps hela tiden. Bokstavligen allting du gör med dina armar involverar bicepsmuskeln i en eller annan grad. Det är den huvudsakliga anledningen till att biceps är lite sega att växa.

Den sak du ska sträva efter är djupmuskelvävnadsstimulans. Detta kräver tunga vikter och låga reps. Det är precis motsatsen till vad de flesta människor gör. Det är ganska lustigt hur någon maxar en repetition i bänkpress, men går aldrig under 8 reps på bicepscurl.

Vad du behöver är att få dem att växa. Tvinga bicepsmuskeln att anpassa sig till den överbelastning, som du avser. Om tillräcklig överbelastning tillämpas då måste de växa. Här är några saker och ett fyra veckor Max-OT program (var säker på att anmäla dig till ast-ss.se.digihelmtest.biz - 12 veckors Max-OT On-Line träningskurs, för maximal bicepstillväxt. Följ detta program som det är utformat och du kommer att märka STOR skillnad under denna korta 4 veckors period.

Övningar för stora biceps. 

Den bästa övningen är rak skivstångscurl. 6 tunga repetitioner är den perfekta djupstimulansen. Om du kan göra mer än 6 repetitioner då är vikten för lätt.
Undvik isolationsövningar som preacher curl och koncentrationscurl Dessa övningar är ineffektiva. De "känns" som de verkligen "träffar" biceps, men dessa övningar begränsar överbelastningen och begränsar även muskeltillväxten.
Var säker på att du stretchar biceps i botten på alla övningar, mycket viktigt.
Repetitionshastighet - en bra tumregel är att sänka vikten dubbelt så snabbt som du lyfter upp den. Detta tillåter en konstant stress under hela övningen.
Vila omkring 2 1/2 till 3 minuter mellan seten. Full återhämtning tillåter dig att hantera maximal vikt vid varje set.
6 tunga set är allt biceps behöver. Det största misstaget de flesta gör när de tränar biceps är att överträna. 
Träna biceps en gång var 5 till 7 dag.

Här är fyra Max-OT bicepsrutiner att följa. 

Vecka 1 
  1. Rak skivstångscurl 2 x 6 repetitioner
  2. Curlstångscurl 2 x 6 repetitioner
  3. Stående hantelcurl 2 x 6 repetitioner
Vecka 2 
  1. Hantel hammercurl 2 x 6 repetitioner
  2. Rak skivstångscurl 3 x 6 repetitioner
  3. Stående kabelcurl 1 x 6 repetitioner
Vecka 3 
  1. Rak skivstångscurl 3 x 6 repetitioner
  2. Curlstångscurl 3 x 6 repetitioner
Vecka 4 
  1. Rak skivstångs curl 2 x 6 repetitioner
  2. Hantel hammercurl 2 x 6 repetitioner
  3. Stående kabelcurl 1 x 6 repetitioner
  4. Stående hantelcurl 1 x 6 repetitioner

Bara det. Var säker på att du värmer upp korrekt innan du går tungt. Träna hårt och tungt och få i dig mycket protein - och missa inte något träningspass.

Tillbaka