Konditionsträning som är bäst för dig


Av Skip La Cour

2013-01-02

Kategori: Träning

Konditionsträning för att bränna fett handlar om att äta färre kalorier än du gör av med varje dag. Om ditt mål är att bränna 300 kalorier så spelar det kort sagt egentligen ingen roll om du konditionstränar kortare, längre, hårdare eller måttligt hårt.

Hur ska jag dra ner på kalorierna när jag försöker bränna fett? Jag vill inte tappa muskelmassa när jag bränner fett.


Av Skip La Cour

2013-01-02

Kategori: Frågor/Svar

När man dietar för att bränna fett, är det viktigt att gradvis minska mängden kalorier du äter för att kunna få bort så mycket underhudsfett som möjligt

Hej Paul, läkare och de som jobbar inom sjukvården i allmänhet varnar alltid för att högt intag (allting över RDI) av vissa vitaminer kan ge förödande bieffekter. Jag har aldrig sett någon fo


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-03

Kategori: Frågor/Svar

Sanningen är den att, otillräckligt vitamin- och mineralintag är en mycket mer realistisk situation, och den åsikten stöds av flera världsledande forskare.

Kalcium: Den intelligente kroppsbyggarens hemliga vapen för snabb fettförbränning.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-04

Kategori: Nyheter

En stor mängd vetenskaplig forskning, som stödjer vad som verkar vara en osannolik idé, har växt fram de senaste åren. Mängden kalcium som intas i kosten är

Om du bara kunde göra en benövning, vilken skulle det då bli?


Av Jeff Willet

2013-01-04

Kategori: Frågor/Svar

Knäböj! Ingen tvekan om det.

Jag tycker knäböj med fria vikter är "kung" över alla benövningar, och enligt min mening, alla övningar.

Tillbakablick: Förvrängd rapport av franska "forskare" som hävdar att kreatin ger cancer.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-04

Kategori: Artiklar

En chockvåg gick genom den internationella sport- och idrottsallmänheten den 23 januari 2001, när Agencies Francaise de Securite Sanitaire des Aliment (AFSSA), (French Agency for Medical Security for Food), på uppdrag av

Högre testosteronhalt - bättre hälsa.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-07

Kategori: Forskning

Högre nivåer av testosteron kan ha en betydelsefull hälsofördel för medelålders män enligt Penn State studie.

Poängen är regelbundet dagligt intag av glutamin.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-08

Kategori: Forskning

Utan tvekan är glutamin ett av de viktigaste tillskotten idrottare kan använda. Glutamintillskott förbättrar hälsan och prestationsförmågan genom att öka återhämtningen. Men det visar sig att en stor engångsdos glutamin inte direkt ökar prestationen på gymmet.

I övningsguiden finns med många övningar som inte är ideala för att bygga muskler. Vilka tycker du är de absolut bästa bicepsövningarna för att lägga på sig massa?


Av Jeff Willet

2013-01-09

Kategori: Frågor/Svar

När vi snickrade ihop den illustrerade övningsguiden ville vi ha med en bred variation av övningar och inte begränsa oss till basövningar som är de bästa för maximal muskelstimulans.

Jag har ersatt den vanliga ölen med antingen soda eller fruktjuice. Om jag ska minska i underhudsfett gör jag rätt då?Jag har ersatt den vanliga ölen med antingen soda eller fruktjuice. Om jag sk


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-10

Kategori: Frågor/Svar

Ett vanligt misstag som många killar gör när de försöker att komma i form är att ta bort all alkohol och ersätta det med någon annan dryck, som kanske ger ännu mer kalorier!

Är det verkligen möjligt att öka i muskelmassa och minska i fett på samma gång? Finns det någon vetenskaplig forskning som visar detta?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-11

Kategori: Frågor/Svar

Skojar du! Det finns tonvis!! Så du som är skeptiskt kan hitta sanningen om vilket ämne som helst.

Finns det några makronäringsmässiga skillnader för kvinnor jämfört med män?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-14

Kategori: Frågor/Svar

Det finns en viktig skillnad som jag har hittat i ämnet. Förmågan att öka mat(energi)intaget tillräckligt vid högintensitetsträning verkar vara könsrelaterat.

Spelar ordningen mellan övningarna någon stor roll när man tränar axlar? Tex, kan jag göra hantellyft innan hantelpressar för att variera?


Av Jeff Willet

2013-01-15

Kategori: Frågor/Svar

När man tränar axlar tycker jag inte att ordningen på övningarna har någon betydelse. Du ska helst börja med en basövning såsom hantelpress eller militärpress, eftersom du då är starkast och kan hantera mest vikt.

Jag följer en strikt diet och är lite bekymrad över att mitt fettintag kanske är för lågt. Vad gör du för att se till att du får i dig tillräcklig med fett?


Av Jeff Willet

2013-01-16

Kategori: Frågor/Svar

Du behöver en viss mängd fett i den dagliga kosten för optimal hälsa och prestation. Jag ser till att jag får i mig essentiella fetter genom att ta CLA 1000.

Kan man bli psykiskt beroende av träningen? Om man kan det är det i så fall negativt?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-17

Kategori: Frågor/Svar

Vetenskapsmän vid University of Wisconsin i USA har gjort råttor beroende av träning. När de placerades i en bur där de inte kunde träna så påverkades råttornas hjärnor på samma

Efter intensiv träning tappar jag suget för söta drycker. Jag vet att det är bra att återställa energin direkt efter träning så har du några tips till mig?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-18

Kategori: Frågor/Svar

En hel del idrottare upplever det här fenomenet och det finns lite forskning som bekräftar det också.

Jag har typ-1 diabetes. Jag vill verkligen förbättra min kropp och kanske tävla någon också. Läkare har sagt att det är fullständigt omöjligt. Vilken är din åsikt?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-21

Kategori: Frågor/Svar

Efter att ha sett OS-medaljören Gary Hall vinna sitt andra guld på 50 meter fristil i Aten i år, tror jag ingenting är omöjligt.

Jag har ätit mer grönsaker eftersom jag vet att det är bra, men det finns ingen möjlighet att jag kan äta 500 g som du gör. Hur gör du? Det skulle ta mig en timme!


Av Skip La Cour

2013-01-22

Kategori: Frågor/Svar

Ett “trick“ jag gör för att få i mig alla grönsaker varje dag är att koka dem lite för mycket.

Känner du dig övertränad när du tränar fem dagar i rad?


Av Skip La Cour

2013-01-23

Kategori: Frågor/Svar

Jag kan känna mig trött ibland i slutet av veckan när jag tränat fem dagar i rad-- men kroppen känns sällan övertränad.

Om jag kör Max-OT Cardio innan styrketräningen kommer det då att hämma muskeltillväxten då?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-25

Kategori: Frågor/Svar

Den som styrketränar bör som främsta prioritet ha att bygga muskler. Det enda sättet att bygga mer muskelmassa

Alkoholen påverkar kroppen längre än vad man tror


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-28

Kategori: Forskning

Hur länge varar effekterna av alkohol om du till exempel har druckit några drinkar, hur lång tid tar det innan du säkert kan framföra en bil utan att riskera att skada någon

Har kryddor några andra fördelar utöver att ge bättre smak på kyckling och grönsaker?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-30

Kategori: Frågor/Svar

Salvia kan tex förbättra minnet. Vissa studier har visat att andra populära kryddor såsom kanel, vitlök, lagerblad och gurkmeja har förmågan att förbättra insulinfunktionen i kroppen genom att förebygga insulinresistens.

Hur kan styrketräning göra någon nytta för en idrottare som håller på med uthållighet?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-31

Kategori: Frågor/Svar

Styrketräning bidrar till förbättring av idrottsprestationen genom att förbättra rörelseekonomin vilket är hur mycket syre eller kalorier det