Stretcha eller inte stretcha


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-06-28

Kategori: Forskning

Det finns mycket forskning som visar på både det ena och det andra vad gäller stretching. Viss forskning säger att stretching är bra och annan forskning säger att den inte gör någon nytta.

Hormoner


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-06-27

Kategori: Artiklar

Idrottare vet hur viktigt tillväxthormon är (GH) för att bygga muskler och bränna fett. Trots att bokstavligt talat varenda idrottare jag känner tar kosttillskott, så inser många inte att vissa kosttillskott faktiskt kan hämma GH-utsöndringen vid träning.

Genomgång av knäböj: 5 tips för bättre resultat


Av Dana Bushell

2013-06-26

Kategori: Artiklar

Ett litet ord, “bendag” möts ofta med en samlad suck av de som tar sig an denna mödosamma uppgift. Bendagen anses av många vara den tuffaste dagen på hela veckans träningschema,

"pH-korrekt" kreatin jämfört med kreatin monohydrat: Vilket är bäst?


Av Paul C. Henning, Ph.D. CSCS

2013-06-25

Kategori: Artiklar

Kreatin har visat sig fördelaktigt för de som styrketränar och är den form som det forskats mest på av alla kreatinvarianter. 1. Forskning visar samstämmigt att kreatintillskott ökar kreatinmängden och fosforkreatinet i muskeln med....

Vad är skillnaden mellan blodsocker och blodglukos?


Av Paul Delia

2013-06-24

Kategori: Frågor/Svar

Det är ingen skillnad. Det är två uttryck som används likadant. Glukos är slutprodukten vid kolhydratomsättning. Glukos är en sockerart. Därav blodsocker. 

Glutamin hur man tar det på bästa sätt.


Av Paul Delia

2013-06-20

Kategori: Forskning

Forskning visar att en 8 grams dos glutamin direkt efter träningen ger samma effekt som att inta 61 gram glukos! Glutamin tycks vara otroligt bra på att förbättra musklernas energiförråd....