De med astma bör inte undvika mejeriprodukter


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2012-11-21

Kategori: Forskning

Många som lider av astma undviker mejeriprodukter eftersom det finns risk för en astmaattack. Vetenskapsmän från Austrliaen har nu kommit fram till att personer som dricker ett helt glas vanlig mjölk med högre fetthalt varje dag inte löper lika stor risk för astma som de som dricker mjölk med mindre fett.

Varför man inte skall träna konditionsträning på tom mage


Av Paul Delia

2012-11-21

Kategori: Träning

“Konditionsträna på tom mage för bästa resultat”. Under många år så var det här det tips man gav och det accepterades; när det handlar om bodybuilding så är det inte så många regler som passar för den stora massan och de vanliga råden när det gäller kost, fettförbränning, styrketräning.

Tips för bra magmuskulatur


Av Skip La Cour

2012-11-20

Kategori: Träning

Att få en smärt och muskulös mage handlar egentligen om fettförbränning. Du kan göra tusentals situps men det får inte väck fettet kring magen, det går inte att punktförbränna på det sättet.

Kosttillskottstiming - Del 1: Hemligheten att öka muskeltillväxten


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2012-11-19

Kategori: Forskning

Hur packar du på dig muskler eller bygger någon sorts snygg och bra fysik när följande övningar är borta; knäböj, marklyft, stöt, skivstångs- eller kabelrodd, axelpressar eller tunga hantelövningar. Det var den utmaningen som jag fick möta när jag kom ut från sjukhuset efter en större ryggoperation för fem månader sen.

De korrekta kolhydraterna för att bygga muskler


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2012-11-15

Kategori: Forskning

Att få resultat av steroidfri idrottslig aktivitet hänger mycket på hur du lyckas hantera kroppens utsöndring av hormonet insulin. Närvaron av insulin är nödvändigt för att skapa och upprätthålla kroppens naturliga anabola drivkraft(1). Den anabola drivkraften är det samverkande samspelet mellan anabola hormoner, tillväxtfaktorer och näringsämnen som styr muskeltillväxt.

5 forskningsbeprövade tips för att förbättra din muskeltillväxt!


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2012-11-14

Kategori: Forskning

Om du nått en platå eller inte får de resultat du önskar från träningen, ta en närmare titt på dessa tips. De är grundade på den senaste styrketräningsforskningen för bättre muskeltillväxt.