Högre testosteronhalt - bättre hälsa.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-07

Kategori: Forskning

Högre nivåer av testosteron kan ha en betydelsefull hälsofördel för medelålders män enligt Penn State studie.

Kalcium: Den intelligente kroppsbyggarens hemliga vapen för snabb fettförbränning.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-04

Kategori: Nyheter

En stor mängd vetenskaplig forskning, som stödjer vad som verkar vara en osannolik idé, har växt fram de senaste åren. Mängden kalcium som intas i kosten är

Om du bara kunde göra en benövning, vilken skulle det då bli?


Av Jeff Willet

2013-01-04

Kategori: Frågor/Svar

Knäböj! Ingen tvekan om det.

Jag tycker knäböj med fria vikter är "kung" över alla benövningar, och enligt min mening, alla övningar.

Tillbakablick: Förvrängd rapport av franska "forskare" som hävdar att kreatin ger cancer.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-04

Kategori: Artiklar

En chockvåg gick genom den internationella sport- och idrottsallmänheten den 23 januari 2001, när Agencies Francaise de Securite Sanitaire des Aliment (AFSSA), (French Agency for Medical Security for Food), på uppdrag av

Hej Paul, läkare och de som jobbar inom sjukvården i allmänhet varnar alltid för att högt intag (allting över RDI) av vissa vitaminer kan ge förödande bieffekter. Jag har aldrig sett någon fo


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-03

Kategori: Frågor/Svar

Sanningen är den att, otillräckligt vitamin- och mineralintag är en mycket mer realistisk situation, och den åsikten stöds av flera världsledande forskare.

Konditionsträning som är bäst för dig


Av Skip La Cour

2013-01-02

Kategori: Träning

Konditionsträning för att bränna fett handlar om att äta färre kalorier än du gör av med varje dag. Om ditt mål är att bränna 300 kalorier så spelar det kort sagt egentligen ingen roll om du konditionstränar kortare, längre, hårdare eller måttligt hårt.