Spelar ordningen mellan övningarna någon stor roll när man tränar axlar? Tex, kan jag göra hantellyft innan hantelpressar för att variera?


Av Jeff Willet

2013-01-15

Kategori: Frågor/Svar

När man tränar axlar tycker jag inte att ordningen på övningarna har någon betydelse. Du ska helst börja med en basövning såsom hantelpress eller militärpress, eftersom du då är starkast och kan hantera mest vikt.

Finns det några makronäringsmässiga skillnader för kvinnor jämfört med män?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-14

Kategori: Frågor/Svar

Det finns en viktig skillnad som jag har hittat i ämnet. Förmågan att öka mat(energi)intaget tillräckligt vid högintensitetsträning verkar vara könsrelaterat.

Är det verkligen möjligt att öka i muskelmassa och minska i fett på samma gång? Finns det någon vetenskaplig forskning som visar detta?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-11

Kategori: Frågor/Svar

Skojar du! Det finns tonvis!! Så du som är skeptiskt kan hitta sanningen om vilket ämne som helst.

Jag har ersatt den vanliga ölen med antingen soda eller fruktjuice. Om jag ska minska i underhudsfett gör jag rätt då?Jag har ersatt den vanliga ölen med antingen soda eller fruktjuice. Om jag sk


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-10

Kategori: Frågor/Svar

Ett vanligt misstag som många killar gör när de försöker att komma i form är att ta bort all alkohol och ersätta det med någon annan dryck, som kanske ger ännu mer kalorier!

I övningsguiden finns med många övningar som inte är ideala för att bygga muskler. Vilka tycker du är de absolut bästa bicepsövningarna för att lägga på sig massa?


Av Jeff Willet

2013-01-09

Kategori: Frågor/Svar

När vi snickrade ihop den illustrerade övningsguiden ville vi ha med en bred variation av övningar och inte begränsa oss till basövningar som är de bästa för maximal muskelstimulans.

Poängen är regelbundet dagligt intag av glutamin.


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-01-08

Kategori: Forskning

Utan tvekan är glutamin ett av de viktigaste tillskotten idrottare kan använda. Glutamintillskott förbättrar hälsan och prestationsförmågan genom att öka återhämtningen. Men det visar sig att en stor engångsdos glutamin inte direkt ökar prestationen på gymmet.