Hur länge kan den som styrketränar hålla på att öka i styrka? Jag menar, kan ökningarna hålla på för evigt, eller?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-02-25

Kategori: Frågor/Svar

Jag ser ingen anledning till varför man inte ska kunna göra någon sorts framsteg på träningspassen regelbundet. Jag har alltid trott att den som styrketränar bör se kvalitativa ökningar under varje träningsperiod.

Jag är lite modell större, omkring 22% underhudsfett och jag vill minska på det. Undrar om du skulle kunna rekommendera ett träningsprogram för att hjälpa mig?


Av Jeff Willet

2013-02-20

Kategori: Frågor/Svar

Fortsätt att träna med Max-OT:s principer. Det är det bästa sättet att fortsätta hålla stimulans på musklerna. Det är till din fördel eftersom ju mer muskler du har, desto högre metabolisk hastighet har du.

Styrkan med Beta-X


Av AST Sports Science

2013-02-19

Kategori: Nyheter

Var och en som tränar seriöst vet hur viktigt det är med tillskott för att få den bästa kroppen av de gener man har. Många gånger har man valt rätt produkt och man använder den för den ger resultat....

Bidrar styrketräningen till bättre fettförbränning?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-02-18

Kategori: Frågor/Svar

Det finns en studie som undersökt hur styrketräning påverkar fettoxidationen (förbränningen). I studien deltog personer som är relevanta, i många andra studier har deltagarna varit studerande som inte tränat regelbundet.

Jag håller på med långdistanslöpning och även simning. Nu när man får använda koffein, vilka doser tycker du man bör använda för att få någon effekt?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-02-15

Kategori: Frågor/Svar

Ska försöka ge dig lite information om en effektiv, forskningsbaserad koffeindos vilken kan förbättra uthålligheten enligt en studie.

Anser du att kalorier från kolhydrater, fett och protein är samma, när det gäller fettförbränning?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-02-13

Kategori: Frågor/Svar

Jag måste vederlägga den gamla citatet av “Dr Squat” som är; “en kalori är en kalori” Jag tror (och så gör många forskare) att kalorierna som man intar från de olika makronäringsämnena