Utvecklingen av biceps har stannat upp. Vad ska jag göra?


Av Skip La Cour

2013-04-23

Kategori: Nyheter

När man tränar biceps, antingen med skivstång, hantlar, kör hammercurl eller använder curlstång, finns det flera viktiga punkter som gör det bättre genom rörelsen.

Har hört någonstans att glutamin kan bränna fett, är det sant?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-04-22

Kategori: Frågor/Svar

Forskare från Iowa State University har gjort en studie där glutamin efter en måltid bidrog till att förbättra energiåtgången och fettförbränningen. Man observerade det i direkt jämförde med användning av blandade fria aminosyror.

Gör socker att man går upp i vikt?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-04-18

Kategori: Frågor/Svar

En ökning av underhudsfett fås genom att äta mer energi (kalorier) än vad kroppen använder. En persons dagliga kaloriintag, oberoende av om det är protein, fett eller kolhydrater avgör om man går upp eller ned i vikt.

Vad jag förstått så är sojaprotein inte bra för muskeltillväxten. Men hur är det med sojans fytoöstrogenfördelar? Kan sojaprotein vara värt att ta för det?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-04-15

Kategori: Frågor/Svar

Soja är ett sämre val för idrottare som styrketränar och vill maximera återhämtningen efter träningen. Forskningsstudier visar att soja faktiskt kan förändra hela kroppens proteinmetabolism

Hindrar tillskott av kreatin kroppen från att producera eget kreatin?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-04-11

Kategori: Frågor/Svar

Kroppen har en "funktion" för de flesta ämnen, även kreatin. Forskning på ämnet vilken undersökt kreatinsyntes visar att kreatinsyntesen (produktion i levern), minskar som svar på höga nivåer av kreatin i blodet. Responsen är naturlig och omvänds snabbt när kreatinet i blodet sjunker.

Behöver man ta VP2 med Kreatin efter träningspassen?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-04-09

Kategori: Frågor/Svar

Låt mig fråga dig, skulle du inte vilja bygga massa dubbelt så snabbt som normalt? Och bränna fett på samma gång? Vad sägs om 5-10 kg bättre styrka på bänkpressen, knäböjen eller marklyften?