Bör jag ta Myo-D precis efter träningen?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-06-03

Kategori: Frågor/Svar

Vissa kosttillskott bör man tas i samband med träningen för att förstärka de anabola effekter man får då. Så är inte fallet med denna produkt.

Finns det någon fördel med att göra ett acklimatiseringsset när man redan är uppvärmd?


Av Skip La Cour

2013-05-30

Kategori: Frågor/Svar

Om en övning kräver lite mer skicklighet, koordination eller teknik kan det ibland vara bra att testa på ett acklimatiseringsset, även om man redan värmt upp den muskelgruppen sedan tidigare.

Jag är cyklist och styrketränar inte, men kan Beta-X vara till nytta ändå?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-05-29

Kategori: Frågor/Svar

Studier bekräftar att BETA-X fungerar som prestationshöjare....

Jag måste erkänna att jag hatar att dricka vatten, det är bara så tråkigt. Försöker få i mig åtta glas om dagen. Har du några förslag på hur jag får mig att dricka mer?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-05-24

Kategori: Frågor/Svar

Tro mig, du är inte den enda som hatar gammalt hederligt vatten. Och du är inte den enda som sköljer ner det bara för att komma upp 8-10 glas om dagen som man ska dricka för att behålla vätskebalansen.

Vet du varför en näringsrik vanlig måltid med lite fett inte är lika bra som kosttillskott efter träning?


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-05-20

Kategori: Nyheter

Jag tycker inte att vanlig mat optimerar de anabola effekter som ett kosttillskott i vätska (lättabsorberat) gör.

Kreatinanvändning inga negativa effekter på njurarna


Av Paul Cribb Ph.D. CSCS.

2013-05-20

Kategori: Forskning

Över 200 studier har kommit fram till att kreatin bidrar till bättre prestation. Trots att det visat sig fungera så bra och vara en säker produkt, finns det myter om kreatin. En av dessa är det ogrundade påståendet att kreatin påverkar njurarna på lång sikt.